Wymiana akumulatora w 1.4 tsi na większy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aronus
    Rider
    • 2008
    • 643
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    Zamieszczone przez roberta
    Zamieszczone przez rodro
    Ile czasu (przeciętnie) wytrzymują akumulatorki alarmu?
    w instrukcji jest podane że co pięć lat trzeba wymienić akumulator w syrence
    To by się zgadzało u mnie po 6 latach akumulatorek w syrence był padnięty a podejrzewam, że z rok już mogłem z takim padniętym jeździć.

    Komentarz

    • toomasz
      Elegance
      • 2010
      • 909
      • Volkswagen
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #52
      A gdzie ta ori syrena sie znajduje w O2Fl?

      Komentarz

      • bob the builder
        Drive
        • 2011
        • 98
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #53
        - uwaga odkop - :wink:

        Rok użytkowania w 1.4 tsi akumulatora o pojemności 72 Ah.

        Bezproblemowo, w ASO przy przeglądzie stwierdzono 100 % naładowania.
        Tak więc alternator daje radę nawet z taką "krową".

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          #54
          Nie ma znaczenia czy altek ma prad maksymalny 70A a akumualtor ma pojemnosc nawet 220 Ah. nie ma to zadnego zwiazku. Wiadomoa sprawa jest ze aku bedzie przy prawidlowej eksploatacji pojazdu naladowany zawsze. natomiast duzy aku zapewni zawsze zaopatrzenie w prad nawet jak bedzie -40 stopni na dworze. Skoro akumualtor bedzi esi elegitymowal w temperaturze poojowej pradem w DIN np 500 czy 700 amper a rozrusznik potrzebuje mniejwiecej 120 amper to nawet zimowa porą przy -20 bedzie jeszcz espory zapas pradu rozruchowego. Zazwyczja wg DIN taki aku 70 Ah ma okolo 300-350 Amper ale w +20 stopniach. Ten sam aku przy -20 bedzi emial sporo mniej ale nie pamietam ile ale gdzies kolo 50% tego. Dlatego tez w dieslach mamy tak ze przekrecajac kluczyk na zaplon podrzewane sa swieczki ale jak juz krecimy rozrusznikiem swieczki sa odlaczane by po odpuszczeniu kluczyka bo silnik odpalil swieczki ponownie sa zalaczane na pare minut.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #55
            bob the builder,
            Aku eksploatowane nadal w jeździe na krótkich odcinkach? czy zastąpiłeś czymś/czym filcowy kubraczek czy też jeździsz bez obudowy?

            Swoją drogą, co wymiernie daje taka szmaciana obudowa aku, jaką pełni rolę?

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3773
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #56
              Zamieszczone przez Sony
              Swoją drogą, co wymiernie daje taka szmaciana obudowa aku, jaką pełni rolę?
              Mniej kurzu na akumulatorze. Osłania aku przed ochlapaniem...
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                Zamieszczone przez bob the builder
                Tak więc alternator daje radę nawet z taką "krową".
                Jak dla mnie to żadna krowa. Moim zdaniem mniej więcej takie akumulatory powinno się wkładać. Ja w 1.6 MPI fabrycznie miałem włożony coś koło 45Ah. Teraz mam 65Ah i wszytko też w jak najlepszym porządku

                Komentarz

                • bob the builder
                  Drive
                  • 2011
                  • 98
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez Sony
                  bob the builder,
                  Aku eksploatowane nadal w jeździe na krótkich odcinkach? czy zastąpiłeś czymś/czym filcowy kubraczek czy też jeździsz bez obudowy?

                  Swoją drogą, co wymiernie daje taka szmaciana obudowa aku, jaką pełni rolę?
                  Skoda jeździ dalej w takich samych warunkach, w lato nawet częściej stoi ( przybył pojazd bez dachu, na słoneczne dni ), akumulator stoi goły.

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez wesol
                    Nie ma znaczenia czy altek ma prad maksymalny 70A a akumualtor ma pojemnosc nawet 220 Ah. nie ma to zadnego zwiazku. Wiadomoa sprawa jest ze aku bedzie przy prawidlowej eksploatacji pojazdu naladowany zawsze. natomiast duzy aku zapewni zawsze zaopatrzenie w prad nawet jak bedzie -40 stopni na dworze
                    to trochę jednak inaczej wygląda. Ma znaczenie zarówno prąd maksymalny alternatora, jak i pojemność aku.
                    Co to znaczy prawidłowa eksploatacja? Jazdy miejskie po 5-10km to też prawidłowa eksploatacja i żywotność zbyt dużego akumulatora będzie znacznie skrócona. Przyczyna jest bardzo prosta - odbiorników prądu w samochodzie jest wbrew pozorom bardzo dużo, a niektóre z nich to wręcz pożeracze. Co robimy zimą - włączamy radio, grzejemy szybę/szyby, włączamy nawiew, grzejemy własny tyłek, oświetlamy drogę i już z 70A zostaje raptem kilka. Ciekawe dlaczego w Superbie mam nawet dwa 100A bezpieczniki, do tego 3x50, 1x40, 1x30 - czyli kilka obwodów, dla których te obciążenia są maksymalne? Do tego akumulator dostaje strzał obciążenia kilkuset A przez kilka sekund - ile musi być ładowany aby to odrobić? Jak dochodzi jeszcze nieszczęsny system S/S to ile razy jest uruchamiany dziennie silnik? Optymalny prąd ładowania aku to ok. 10% jego pojemności czyli przy 220Ah nie będzie ładowany optymalnie ponieważ nie ma czym, a to skraca jego żywotność. i poprawka ostatniego zdania - duży aku zapewni zaopatrzenie w prąd jak będzie w pełni naładowany, ale nie zawsze. Zbyt duży akumulator jest tak samo zły, jak zbyt mały. zapomniałbym - posiadacze diesli mają jeszcze fajne grzałki dogrzewające mały obieg. Tam to dopiero lecą ampery Jak do walniętego Columbusa

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      #60
                      Nie ma znaczenia i tyle. TO z ena altku pisze 90 A to praktycznie nei wiem kiedy tyle ujrzysz jak podepniesz miernik cegowy. Jelsi masz mega duz epobory to zmien altek na wiekszy ale jelsi jest tak ze masz altek powiedzmy 90A a jest to silnik benzynowy i z wyposazenia pradozernego tyla szybe grzana to nie ma co sobie glowy zawracac bo nawet aku z tira np 220Ah spokojnie bedzie ladowal. Jelsi natomiast masz tez taki altek 90 A a auto (tdi) ma grzane stolki ktore uzywasz codziennie jak ja np, do tego grzana szyba przednia ktora uzywam codziennie plus tylna szyba( teog nie codziennie) , webasto itp sprawy to czy akumualtor bedzie mial 70 Ah czy 120 Ah przy malych dystansach bedzie raczej mial bilans pradowy ujemny. Tak czy siak bedzie cierpial raczej.
                      Polecam zaopatryzc sie w miernik jakis i pomierzyc sobie jaki prad ląduje do aku przy jezdzie takowej. Mozesz mi wierzyc ze mialem altek 120 czy 140 amperowy aku mam 95 Ah i na jalowych ladowanie przy wlaczonych odbornikach to zaledwie pare amper( 3-6 amoer) Zalozylem alternator 220 amperowy z audi Q7 i ten juz troszke lepiej daje ale gdzies w okolicy 10 amper na aku przy pelnym obciazeniu. Jednakze. Dwa te przypadki rozpatrywalem tez pod kątem np pracy silnika na obrotach nie mniejszych jak 2000 bo gdzies okolo 2000-2500 to altek dawal na aku spokojnie te 8-10 A a ten z Q7 wcale nie bedzie dawal 20 czy 30 amper. Zapomnij o tym. Poprostu jest spora rezerwa mocowa altka ale daj sie to wyczuć. Mam wzmocniona instalacje kablowa w aucie i teraz kompletnei nic nie mignie nawet na jalowych obrotach czy zalaczam grzana szybe przednia czy webasto jak pracuej to przez pompke paliwa i jej prace swiatlo zazwyczja migocze bo pompka ma dzialanie pulsacyjne. Gdzies mam zapiski z pomiarow co i ile ciagnie umnie w sharanie i ja to wyglada tez napieciowo przy obciazeniach tymi odbiornikami.
                      Tak wiec nie ma tak ze altek majac 120 A to daje taki prad a taki 220 to tez daje podobny bo nei ma takowej opcji. akumualtor zazwyczja jest ladowany naprawde niewielkim pradem. Pare razy sprawdzalem ladowanie jak jeszcz epracowalem w ASO po wymienie spalonego altka kiedy to aku byl tak mocno wylaodwany z enei slzo dopalic auta z niego tylko z apomoca tzw "babki" czy tam "matki" roznie mowia. Ze altek ladowal aku na jalowych np 12 amperami ale to tez trwa zazwyczaj minute dwie i spada do 7-8 A. Nie ma opcji zeby nawet na podwyzszonych obrotach z wylaczonymi odbiornikami altek np 144 A z opla 1.9 CDTI ladowal aku 74Ah czy jakis wiekszy pradem dajmy na to 20-czy 30 A.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez wesol
                        Nie ma znaczenia i tyle.
                        to naprawdę "rzeczowy" argument.
                        Zamieszczone przez wesol
                        przy malych dystansach bedzie raczej mial bilans pradowy ujemny.
                        to chyba jednak ma znaczenie, jaki zostaje prąd do ładowania i tyle w temacie. Nie każdy będzie pakował do siebie alternator z Q7, żeby zasilić zwiększony akumulator. Sam piszesz, że aku masz 95Ah, a nie jak wyżej 220Ah.
                        tak BTW Nie potrzebuję miernika, aby oszacować bilans prądowy. Ale gdybym potrzebował, to jakieś tam mierniki się zawsze znajdą - do dużych prądów też.

                        Komentarz

                        • wesol
                          Rider
                          • 2008
                          • 689

                          #62
                          Nic to nie zmienia czy masz aku 220 Ah czy 70Ah. Przychodzisz rano do auta i od tego ze stalo stracil i jeden i drugi 2 Ah powiedzmy. Odpalasz auto to tracisz kolejen kilka amperogodzin powiedzmy 5 Ah co daje sumaryczne okolo 7 Ah. Jedziesz i altek laduje i taki aku 70Ah pradem powiedzmy 5 A i taki altek 220 Ah tez bedzie ladowal 5 A. Czyli potrzeba ponad godzine by przywrócic stracony prad w obu akumulatorach. Wiekszy altek tez tylko troszke pomoze bo to tak nie dziala jak psalem ze mam dwa razy mocniejszy altek to mama dwa czy tryz razy wiekszy prad trafiajacy do aku. Czyli male dystanse to nic nie poradzimy. Mozemy jedynie co to odpalic auto wczesniej i zeby sobie pochidzilo nawet na jalowych z 5-10 minut, jechac do pracy okrezna nieco droga jesli mamy 5 km do pracy itp sprawy. Ewentualnei pdolaczac taz w tygodniu pod prostownik. Akurat na elektryce sie dosc dobrze znam i orietuje w terenie- lutownica nie stygnie poprostu.

                          Czyli generalnei problemy z aku to w wiekszosci winne sa dystanse pokonywane ewnetualnie duza uplywnosc pradowa lub kieskie kable maoswe i laczace aku -altek.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez wesol
                            taki altek 220 Ah tez bedzie ladowal 5 A
                            czyli na poziomie 1/4 optymalnego prądu ładowania - i to jest problem dla niego, a później właściciela. Od samego początku zwracam na to uwagę, a nie na to czy straci w ciągu nocy 2 czy 5 Ah

                            Komentarz

                            • wesol
                              Rider
                              • 2008
                              • 689

                              #64
                              Tak zgadza sie. Problemme jest altek zazwyczaj jak ludziska maja rozne dziwne rzeczy w aucie i zimow apora to sie uaktywania. Poprostu altek sie nei wyrabia. Pamietajmy ze altek np 120 A na jalowych obrotach czy nawet na 2000 jak juz jedziemy tfu snujemy sie bo zima snieg slisko itd to mamay nie 120 amper dostepnych tylko tak gdzies ze 60 amper. Odpalone auto grzna szyba czsami mamay swieczki te tryz na króćcu wodnym itd itd i z tych dostepnych 60 amper mamay wykozystanie na poziomei 100% Jedziemy pomalu i tylko 5 km czy 10 to mamy pozniej problemy.
                              Dlateo pisalem ze jelsi ktos smiga codziennie po 50 czy 100 kilometrow to spokojnie altek 70A czy 90 amerowy da rade nawet z aku 95 Ah czy 220 Ah. i tu i tu altek bedzie po rozruchu ladowal akumualtor jakeis 20 minut czy tam 30 minut.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz

                              • Sony
                                Rider
                                • 2015
                                • 342
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #65
                                U mnie (auto jak w opisie , ambiente) jest jeszcze fabryczny aku Varty 44 Ah (6 lat) i niedługo pewnie wymiana. Jazda zdecydowanie miejska po kilka km, czasem dalej. Aku jest doładowywany co ok. kwartał prostownikiem.
                                Zastanawiam się:
                                1) czy przy ewentualnej wymianie pozostać przy aku 44 Ah, czy dać większy ? - nie mam dodatkowych urządzeń pobierających prąd (jest centralny zamek, światła do jazdy dziennej i radio fabryczne),
                                2) czy do szmacianej obudowy (tej na 44 Ah) wejdzie większy aku ?

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Sony
                                  fabryczny aku Varty 44 Ah (6 lat) i niedługo pewnie wymiana. Jazda zdecydowanie miejska po kilka km, czasem dalej. Aku jest doładowywany co ok. kwartał prostownikiem.
                                  Taki lub niewiele większy o Ah będzie wystarczający. Dużo większy będzie niedoładowywany na Twoje warunki eksploatacji i droższy.
                                  Zamieszczone przez Sony
                                  czy do szmacianej obudowy (tej na 44 Ah) wejdzie większy aku ?
                                  To zależy jakiego producenta. Z Varty takie maja ten sam wymiar http://www.varta-automotive.pl/pl-pl...odeltype=31592
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • aronus
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 643
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #67
                                    Skoda fabrycznie jakiś małe te akumulatory daje. Ja w 1.6 miałem fabryczny akumulator coś koło 45 Ah, gdzie mój ojciec w Daci też z silnikiem 1.6MPI ma fabryczny aku 60Ah.

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 342
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #68
                                      endryu,

                                      [ Dodano: Pon 16 Lis, 15 17:17 ]
                                      endryu, wielkie dzięki.
                                      Może jeszcze inni się wypowiedzą ?

                                      Zastanawiałem się nad aku 44 Ah z ASO. Koszt 290 - 300 zł, ale przynajmniej nie powinien być zleżały. Macie doświadczenia co do jakości i żywotności tych aku ?

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        #69
                                        nie ma powiazania wielkosci akumualtora z moca altka. W sztaplarkach jest np akumualtor 70 Ah a altek ma prad zaledwie 50 amper. Nie mapowiazania bo altek nie wie jaki laduje akumualtor. A czysto teoretycznie akumualtor ma byc caly czas naladowany w 100% i tylko rozruch ujmuje mu pradu ktory ma byc oddany przez rozrusznik. Zreszta sa tez akumualtory w innej technologi wykonanae i maja np stosunkowo bardoz duzy prad rozruchowy a mala pojemnosc i spokojnie mozna taki aku wstawic nawet do diesla V6 ktory raczej zawyczaj ma akumualtor fabryczny 99 Ah. Nie ma powiazania miedzy ladowaniem aku a wielkoscia aku. Tak jak prostownikiem z pradem powidzmy 5 A ladujemy aku i 50 Ah i taki 100Ah i taki 150 Ah. Tyle ze prostownikami zazwyczja laduje sie aku rozladowane z jakiegos powodu a w aucie mamay akumualtory raczej naladowane. Kiedys kolega mial problem z akumualtorem w golfie 4 1.4 i mial aku 44 Ah i po tygodzniu juz nie odpalal. Zalozyl aku 74 Ah i po dwóch tygodnziach nie odpalal. Zrobilem mu instalacje i akumualtor juz spokojnie wyrabial sie w tym aucie. Kwestia bilnsu czyli to ile odciagamy pradu z akumualtora i ile zwracamy do aku tego pradu czyli jak duzo jezdizmy by altek mial dosc czasu na doladowanie aku.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez wesol
                                          Kiedys kolega mial problem z akumualtorem w golfie 4 1.4 i mial aku 44 Ah i po tygodzniu juz nie odpalal. Zalozyl aku 74 Ah i po dwóch tygodnziach nie odpalal. Zrobilem mu instalacje i akumualtor juz spokojnie wyrabial sie w tym aucie
                                          Niejednokrotnie sprawny rozruch możemy poprawić kontrolując jakość styku (oraz kontrola czystości, braku korozji, utlenienia i "sztywne" dokręcenie nakrętek-śrub) na przewodzie zasilającym rozrusznik z akumulatora. A jeszcze lepszym wymiana lub dołożenie przewodu w celu zwiększenia przekroju kabla zasilającego.
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • bishop
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1430

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Sony
                                            2) czy do szmacianej obudowy (tej na 44 Ah) wejdzie większy aku ?
                                            207x175x195
                                            np. Varta 52Ah lub 54Ah, Bosh 54Ah...

                                            Zamieszczone przez Sony
                                            Zastanawiałem się nad aku 44 Ah z ASO. Koszt 290 - 300 zł, ale przynajmniej nie powinien być zleżały.
                                            Próbuj będziesz pionierem :szeroki_usmiech, za te pieniądze będzie miał 2 np. Centry 44ah , patrząc po cenach z alle.

                                            Komentarz

                                            • aronus
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 643
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Sony
                                              Zastanawiałem się nad aku 44 Ah z ASO. Koszt 290 - 300 zł, ale przynajmniej nie powinien być zleżały. Macie doświadczenia co do jakości i żywotności tych aku ?
                                              Szukaj jakiejś hurtowni w Twojej okolicy, która zajmuje się tylko akumulatorami. Hurtownie mają duży obrót i nie mają zleżałych aku. Poza tym sam widziałem, że doładowują akumulatory. Ja np kupiłem w tej hurtowni:
                                              http://www.prostowniki-akumulatory.pl/index.php mają oddział w Gdańsku także mogłem podjechać i kupić. Akumulator ze względu na wagę a co się z tym wiąże możliwośc uszkodzenia w czasie transportu wolę kupować osobiście a nie przez kuriera.

                                              Komentarz

                                              • Sony
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 342
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #73
                                                Pionierem raczej nie będę. ASO przecież sprzedaje nie od dzisiaj aku :wink:
                                                Do Opla Astra II dawniej brałem aku w ASO Opla (aku GO GO 45 Ah) i działa już ok. 7-8 lat z okresowym doładowywaniem prostownikiem (jazda też na krótkich odcinkach w mieście) . Dlatego rozważam zakup w ASO, choć niekoniecznie. "Alle" - raczej tu nie kupię w obawie o co najmniej zleżałość produktu - aku na rok i bieganie z kabelkami mnie nie interesuje.

                                                Może ktoś zna sprawdzone miejsce sprzedaży aku w rejonie Kołobrzeg - Koszalin - Białogard :?:

                                                aronus, Ty masz dobrze - wszystko na miejscu .

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  #74
                                                  akurat astra G to niezbyt wymagajacy sprzet jesli chdozi o prad. Ani CAN ani wynalazkow na pokladzie. Jesli to jeszcze golas to tam za wiele nie ma. A musiales zakupic ostatni z akumulatorow w aso opla bo GM wycofal sie i z 44 AH i innych nieco wiekszych bo pojemnosc aku GM zaczyna sie od 2010 roku od 60 Ah. TO czy nie takie zlezale te aku w aso?? hmm czy ja wiem- moz einaczje w aso opla ale za duzo tego nie bylo wymieniane bo wiadomo cena byla raczej nieco wieksza jak w hurtowni aku.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • Sony
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 342
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez endryu
                                                    Niejednokrotnie sprawny rozruch możemy poprawić kontrolując jakość styku (oraz kontrola czystości, braku korozji, utlenienia i "sztywne" dokręcenie nakrętek-śrub) na przewodzie zasilającym rozrusznik z akumulatora
                                                    Po kilku latach pewnie nie zaszkodziłoby sprawdzić i co najmniej prysnąć preparatem do połączeń elektrycznych.

                                                    Pytania trochę może na wyrost, ale doświadczeni wiedzą najlepiej
                                                    Czy uda się to zrobić od góry, bez kanału ?
                                                    W którym miejscu silnik ma połączenie masowe z nadwoziem - skąd bierze masę ? - dawniej przewód masowy był z plecionki, a jak to teraz wygląda?
                                                    Może jakieś foto tych newralgicznych miejsc ?

                                                    [ Dodano: Sro 18 Lis, 15 22:53 ]
                                                    Dzięki za info w kwestii aku.

                                                    endryu,
                                                    możesz podpowiedzieć jeszcze w kwestii tych styków i masy silnika ? - na dworze zimno i mokro, a auta nie mam gdzie schować i szukać pod maską.
                                                    Wielkie dzięki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...